Szkolenia online były częścią rynku od dłuższego czasu. Jednak teraz, w popandemicznej rzeczywistości, stały się ważniejsze niż kiedykolwiek. Rynek kursów online rośnie podobnie jak cała branża e-commerce. Dlatego warto się zastanowić nad wejściem do tej niszy. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Organizacja kursów i szkoleń przez internet niesie za sobą ogromny potencjał biznesowy. Dlatego warto pomyśleć nad rozpoczęciem działalności w tym obszarze – zwłaszcza że wejście do świata kursów online może być teraz prostsze niż kiedykolwiek – zwłaszcza, jeśli masz dobry pomysł na tematykę prowadzonych zajęć.
Szkolenia przez Internet – jak je organizować?
Szkolenia online możesz organizować na kilka sposobów – wiele zależy od Twoich preferencji oraz możliwości technicznych i budżetowych. Najpopularniejsze opcje to:
- szkolenia przez internet realizowane w formie webinarów na żywo – użytkownicy wykupują do nich płatny dostęp i uczestniczą w wydarzeniu, podobnie jak w standardowym kursie, mając bezpośredni kontakt z prowadzącym,
- kursy online w formie video – chodzi o nagranie serii materiałów na dany temat, umieszczenie ich na platformie ze szkoleniami oraz sprzedaż dostępu do nich. Uczestnicy mogą korzystać z materiałów w dowolnie wybranym czasie,
- e-learning, a więc przygotowywanie kursów online w formie multimedialnej, również z uwzględnieniem możliwości kontaktu uczestników z prowadzącym, np. podczas konsultacji czy za pośrednictwem maila/komunikatorów.
Którą formę kursów online jest najłatwiej przygotować?
Odpowiedź na powyższe pytanie o organizację szkoleń przez internet nie jest jednoznaczna, ponieważ wszystko zależy od specyfiki branży, w której się specjalizujesz, jak również od Twoich predyspozycji i oczekiwań. Jeżeli chcesz potraktować przygotowanie kursu online jako substytut dla tradycyjnie prowadzonych szkoleń, ale nie chcesz w to angażować dużych nakładów finansowych, webinary będą najprostszym rozwiązaniem. Jeśli zaś myślisz o budowaniu dochodu pasywnego z raz przygotowanego szkolenia przez internet, pomyśl o dłuższej i bardziej intensywnej pracy nad stworzeniem pakietu, który będzie dostępny do kupienia w dowolnym momencie.
Jak sprzedawać szkolenia i kursy przez Internet?
Warto założyć stronę internetową oraz skorzystać z promocji w Google Ads, poprzez media społecznościowe czy mailingi reklamowe. Dobrym pomysłem jest również dodanie szkoleń do bazy szkoleń online, a kursów do bazy kursów online. Agregują one oferty szkoleń i kursów od setek organizatorów i stanowią coraz ważniejszy sposób dotarcia do uczestników zainteresowanych daną tematyką.
Przeanalizuj zatem wszystkie dostępne opcje, przyjrzyj się temu, jak zachowują się inni prowadzący szkolenia przez internet i podejmij świadomą decyzję.